יום רביעי, 2 בדצמבר 2015

מאיר סגל ממשרד עו"ד נועם קוריס כותב על חוק לשון הרע בישראל...

בס"ד

חוק לשון הרע בישראל

מאת מאיר סגל משרד עו"ד נועם קוריס

עיקרי חוק לשון הרע בישראל

החוק המרכזי העוסק בדיני לשון הרע הוא חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965.
טקס גירושין




נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/47042">משה פרדס</a>
שלב בירור השמות


זהו השלב הראשון של טקס הגירושין שבו על בני הזוג להזדהות באמצעות תעודות הזהות שלהם ולהצהיר על שמותיהם בקול רם. בשלב זה אף יבוצע בירור קפדני לגבי הוריהם של בני הזוג, וזאת על מנת להיות בטוחים לחלוטין בזהותם. על המתגרשים להגיע בליווי שני עדים לפחות, שיכולים להיות מכרים טובים, בני משפחה ואפילו עורך הדין לענייני גירושין שמטפל במקרה הספציפי שלהם.

ביטול מודעות
בשלב זה מוסרות ההתחייבויות של בני הזוג זה כלפי זה מתוקף היותם זוג נשוי עד אותו הרגע. לפני ההצהרה על ביטול המודעות מוודאים הדיינים כי הגירושין הינם תוצאה של רצון חופשי וכי שני בני הזוג מודעים להשלכות של מהלך זה. יש לציין כי ביטול המודעות אינו חל על ההסכמים המשפטיים שקשורים לתקופה שלאחר הגירושין, אלא רק להתחייבויות הקודמות של בני זוג בתקופת הנישואין עצמה.

כתיבת הגט
כתב הגירושין אינו מודפס והוא תמיד מקורי. הגט נכתב על גבי קלף ע\"י סופר מיוחד, ראשית כל בשפה הארמית ולאחר מכן בעברית ולעתים אף בשפות לועזיות, אם בני הזוג אינם דוברי עברית. למעשה, הגבר שמגרש את האישה חותם על כך שהסופר כותב את מכתב הגט בשמו וכל שנותר בהמשך הוא לחתום עליו, הגבר והאישה גם יחד, בפני עדי בית הדין הרבני. כתב הגט כולל מספר סעיפים שחלקם מתעכבים שוב על הסכמתם של הגבר והאישה לסיים את הקשר הזוגי שלהם ולצאת לדרך חדשה. רצוי להסתייע בנוכחותו של עורך דין גירושין או טוען רבני על מנת לוודא כי לא חלו בעיות כלשהן במהלך כתיבת הגט, שבגינן עשוי יהיה לדרוש אחד מבני הזוג דיון חוזר או לטעון כי איננו גרוש למעשה.

מסירת הגט
יש החוששים ממעמד טקס הגירושין מפאת המיתוסים שמיוחסים לו ובעיקר השפלת האישה. ובכן, דעו לכם כי לבית הדין הרבני ולדיינים אין שום אינטרס או רצון לגרום לאישה לחוש בושה או חוסר נעימות. שלב מסירת הגט הוא אמנם היחיד שעשוי לגרום לאי נעימות כלשהי, אך עורך דין מנוסה אמור להדריך את שני בני הזוג הנפרדים טרם המעמד ולהרגיעם. שלב זה כולל את הגשת כתב הגט לאישה, ששמה אותו מתחת לבית השחי קרוב לחזה מצד שמאל (מסמל את הלב), צועדת שלושה צעדים לפנים ובחזרה ולאחר מכן מכריז הגבר כי היא מגורשת.

חשיבות עורך הדין המלווה לקראת הטקס
חשוב להדגיש את החשיבות שבבחירת עורך דין גירושין מנוסה ובעל מוניטין המסוגל להדריך את בני הזוג כיצד להתכונן אל הטקס בצורה נכונה וכיצד להתנהג במהלכו. לא רק הגעה עם כל הטפסים הרלוונטיים חשובה על מנת לעבור יום זה בשלום ובהצלחה, אלא אף התנהגות נאותה בהתאם למעמד, שכן שכל התנהגות או הצהרה שתיראה לדיינים כחשודה או מוזרה, עשויה לגרום לדחיית מועד טקס הגירושין ואף לדון בתקפותה של בקשת הגט (חשד בעיקר ביחס לרצון חופשי של הגבר או האישה להתגרש).



מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=175086'> articles.co.il</a>
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי
אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס
·